Milyen egy jó személyi edzés?

Amikor úgy érzed, egyedül nem vagy képes eligazodni a szabadidősport testépítés – fitness világában, biztos elgondolkozol, kellene valaki aki segít ebben… A haverban nem bízol, a neten már elolvastál mindent az izomtömeg növelésről, de az egész egy nagy fekete lyuk még… Nem kell elvégezned az egyetemet, hogy utána hatékonyan sportolhass, ezért vannak a személyi edzők. Ha jobban végig gondolod, ez már nem a kiváltságosoknak, celebeknek való úri muri, edzőt fogadni. Na de már lassan a fitness teremben minden második ember edző… Bőség zavara… Vagy mégsem? Milyen szempontok alapján érdemes választani?

  1. Legyen szakirányú végzettsége. Ma Magyarországon több szinten képeznek sportoktatókat, edzőket, szakedzőket. Ezek közül valamelyikkel jó ha rendelkezik kiszemelted. Nem biztos, hogy itt a méret a lényeg… Ne a bicepsz átmérője döntsön… Sajnos sok, régóta a sportoló (vagy úgy csináló) önjelölt guru van még, aki szívesen felkarolja a teremben zombiként keringő friss vendégeket. Szívesen elmennél egy hobbi fogorvoshoz, aki youtube-ról tanulta meg a gyökérkezelést?
  2. Testalkata tükrözi hivatását. Itt ne arra gondolj, hogy kétajtós szekrény az etalon… De igenis fontos, hogy látszódjon rajta a sportos életvitel. Ha Ő nem csinálja, hogy tud beszélni róla?
  3. Az első edzés előtt leültök beszélgetni. Célokról, egészségügyi helyzeteddel kapcsolatosan kikérdez, minimális állapotfelmérést csinál. Nem az a helyes, ha kézfogás után  : “jó , akkor ma mell-bicepsz, ott a futópad , melegíts be”.
  4. Profi edző EGY emberrel dolgozik. Minden mozdulatát kíséri , minden kérdésre válaszol, elmagyaráz mindent, amit nem értesz. Maximum 2 emberrel dolgozik, de csak akkor, ha már ismeri a 2 tanítványt, tudja kinél mire kell figyelni. Ebben az esetben rész óradíjat kér a 2 embertől. Ennél többel képtelenség foglalkozni tisztességesen. Kevesebb figyelem, kevesebb óradíj.
  5. Nyomom követi és alkalmazkodik pillanatnyi állapotodhoz. Már a bemelegítés alatt, közben kikérdez milyen napod volt, mit ettél, mit ittál. Ezekből, számodra érdektelen válaszokból Ő már tudja, aznap mire leszel képes.
  6. Nem eszik edzésed közben. Még akkor sem, ha Ő épp versenyre készül és meg kell lenni a 2,5-3 gramm fehérje/testsúly kg./nap.
  7. A gyakorlatokat, edzésmódszereket szintedhez mérten alakítja ki, elmagyarázza mit miért csinálsz. Neked is könnyebb és élvezhetőbb lesz , ha érted a miérteket.
  8. Veled van végig edzésen. Rád figyel, nem a női/férfi vendégekkel flörtöl és nézi a feneküket miközben te az életedért küzdesz a súly alatt.
  9. Megtanítja a helyes bemelegítést, levezetést, nyújtást
  10. Edzésnaplót vezet az edzéseidről.
  11. Nyomom követi a táplálkozási szokásaidat és javaslatot tesz a módosításokra (de helyetted nem fogja elkészíteni a kaját.)
  12. Érzed, hogy fontos vagy neki és nem csak azt várja mikor fizetsz és mész már haza végre.
  13. Edzésedre pontosan érkezik, nem késik. Lehetőleg előtted már ott van, kipakolja a használandó eszközöket. Nem a Te fizetett idődben csinálja ezt.
  14. Lehetőleg több szakterületben jártas. A súlyzós edzés mellett ismeri a pulzuskontrollt, a funkcionális tréning alapjait, a streching módszereivel tisztában van.
  15. Edzés végén nem hagy magadra, hanem megcsinálja a nyújtást Ő rajtad.
  16. Javasol táplálkozási alapelveket, melyek a céljaidnak megfelelőek. Rendszeresen számon kéri ezeket rajtad, de a Te érdekedben!
  17. Rendszeresen tovább képzi magát, új tanfolyamokat végez el, szakmai konferenciákra jár. Ismeri a legújabb fitness trendeket.

Remélem, hasznos volt ez a kis szösszenet és most már könnyebben megtalálod az ideális jelöltedet.
Sikerekben gazdag sportolást kívánok!